Kako ubrzati web trgovinu na WooCommerce-u?

Znamo da svako toliko naiđete na sporu stranicu koja Vas naživcira, ali jeste li se ikad zapitali koliko to može utjecati na prodaju i konverziju web trgovine?
Pogledajmo neke učinkovite načine za poboljšanje brzine Vaše WooCommerce web trgovine:
a) Loš host… nema zdravice
Mislimo to doslovno; ako Vam je plan nazdraviti za solidan, brz uspjeh web trgovine na WooCommerce-u, nikako nemojte propustiti prijeći s jeftinog i lošeg dijeljenog hosting providera na managed WordPress Host.
Jeftini hostovi mogu biti dovoljni dok Vam je stranica još u povojima, ali ako želite iz nje izvući najbolje kad se radi o brzini, managed hosting se ne može ni usporediti. Čak i mnogi od naših klijenata koji su na dedicated serveru ili VPS-u (Virtual Private Server) kaskaju u usporedbi s managed hostovima.
Što se tiče osobnih iskustava, predlažemo Vam da konzultirate WP Engine pošto oni imaju iskustva s najboljim načinima upravljanja WP hostingom.
Ako želite saznati postoje li problemi s Vašim WP hostingom, pokušajte s Google PageSpeed Insights i Pingdom Speed Test Tool. Međusobno se razlikuju, naravno, ali oboje su dovoljno dobri da Vam daju do znanja ima li nečeg sumnjivog u vezi Vašeg hostinga.
Iako varijable i statistike značajno variraju, evo što bi se moglo smatrati općenitim smjernicama:
• Vrijeme učitavanja stranice ispod jedne sekunde je izvrsno.
• Vrijeme učitavanja stranice ispod 2 sekunde je dobro.
• Vrijeme učitavanja stranice od 5 ili više sekundi je problematično.
Postoji cijeli niz faktora koje treba uzeti u obzir prilikom određivanja vremena učitavanja stranice, a ako ste već ispod 2 sekunde, mijenjanje hostinga nije niti preporučljivo niti nešto korisno.
b) Optimizacija slika
Iznenadilo bi Vas kad biste vidjeli utjecaj optimizacije slika na vrijeme učitavanja individualnih stranica s proizvodima, pogotovo ako na stranici ima puno slika ili ako su to veće slike visoke kvalitete.
Ali prijeđimo prvo na pitanje kako znati je li slikama potrebna optimizacija. Imamo dva različita načina da Vam pomognemo da to saznate.
• Brz, ali malo nespretan način jest upotrijebiti Pigdom Website Speed Test. Jednom kad Vam da rezultate, odaberite „Sort by file size“ opciju koju možete naći u drop down meniju. Vidite li ijednu sliku veću od 100 kb, možete biti sigurni da ih treba malo srezati.
• GT Metrix je možda bolji način za napraviti istu stvar. Nakon što unesete ime domene i pokrenete pretraživanje, dat će Vam detaljnu listu svega što nije u redu s Vašom stranicom, što uključuje i slike kojima je potrebna optimizacija. Ustvari, on Vam omogućava da ga koristite i u tu svrhu. Možete ih naprosto skinuti i zamijeniti one koje su na Vašoj stranici. Smush It, WordPress-ov plugin, također je dosta dobra opcija za ovaj posao.

c) Koristite CDN (Content Delivery Network)
CDN može biti jedan od najboljih alata za ubrzavanje Vaše stranice na brz i jeftin način. Obuhvaća dva koraka kojima je svrha neprimjetno podići brzinu Vašeg sitea:
CDN naprosto napravi duplikate Vaše stranice na strateški smještenim višestrukim serverima diljem svijeta tako da može preusmjeriti posjetitelja Vašeg sitea na njegovoj lokaciji najbliži server. Ovo značajno smanjuje vrijeme čekanja.
CDN-ovi isto tako mogu napraviti cache verzije (koje nisu live) svih datoteka i stranica da još više smanje vrijeme čekanja, pošto to smanjuje vrijeme potrošeno na konstantno ispitivanje servera. (Nove datoteke se obično automatski ažuriraju na unaprijed određenoj frekvenciji, ali možete ih i sami ažurirati najnovijim verzijama.)
Za manje trgovine, CDN-ovi poput Amazon CloudFront-a i CloudFlare-a nude besplatne programe, koji su sasvim dovoljni dok je trgovina još mala. Za rastuće web trgovine koje imaju potrebe napredne prirode, verzije koje se plaćaju najbolja su opcija. Dakle, možete početi s besplatnim verzijama i tijekom vremena se prebacivati sukladno svojim rastućim potrebama, osiguravajući da Vam posjetitelji imaju pristup bržoj internet stranici.
d) Srežite… sve!
Ako nikako ne možete shvatiti što Vam usporava web trgovinu, možda budete morali pogledati „ispod haube“. Tijekom vremena Vaša web trgovina postaje podložna preopterećenju, te biva nakrcana svime i svačime, većinu čega niti trebate niti koristite. Višak opterećenja na Vašoj trgovini može uključivati:
• Previše tema, većinu kojih možda nikad nećete iskoristiti.
• Previše nepotrebnih plugina.
• Previše slika, ili čak sigurnosnih kopija koje su se nagomilavale od prvog dana.
• Preopterećene baze podataka, pogotovo kod WooCommerce web trgovina koje imaju puno starih narudžbi i sličnih stvari.
Činjenica je da nema pouzdanog i brzog rješenja za nositi se s preopterećenjem, osim kontinuiranog provjeravanja web stranice i redovitih čišćenja. Nađete li se u nemogućnosti da to radite zbog manjka vremena ili znanja, najbolje bi bilo da potražite stručnu pomoć. Međutim, možete napraviti i neko od poboljšanja koja su navedena dolje:
• Pokušajte maknuti stare narudžbe sa web stranice ili napraviti manje preinake u bazi podataka.
• Riješite se starih sigurnosnih kopija, pogotovo backupova pluginova.
• Uklonite teme i pluginove koje već neko vrijeme ne koristite.
• Pokušajte pohraniti medijske datoteke (poput PDF preuzimanja) na vanjske servere.
Radi se o nečem sličnom održavanju auta, ne riješite li se svako toliko barem neke količine smeća, nakon nekog vremena ono će se pretvoriti u hrpu, na koju ćete onda morati potrošiti puno više vremena i truda.
e) Povećajte ograničenje svoje WP memorije
Da budemo iskreni, nije toliko zastrašujuće koliko isprva izgleda. Bilo tko tko je potrošio nešto vremena na ubrzavanje web stranice može to napraviti, pogotovo nakon što Vam kažemo kako.
Provjerimo Vaš trenutan WP Memory Limit tako da odemo na:
WordPress admin > WooCommerce > System Status
Početna vrijednost za WP Memory Limit jest 64MB. Ovdje ju možete povećati na 96MB-128MB tako da napravite preinake u wp-config datoteci.
Sad potražite define (‘WP_DEBUG’, false); (negdje blizu 83. reda), i dodajte redove koji su ispod njega (ako već nisu tu) uz prilagođene vrijednosti:
define( ‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘128M’ );
define( ‘WP_MAX_MEMORY_LIMIT’, ‘256M’ );

Stručnjaci ne preporučuju više od 128M. Zašto? Jer je postavljanje vrijednosti koja je viša od PHP memory_limit samog servera praktički beskorisno.
No to nije sve…
Naravno da nije; kako bi moglo biti? Brzina ipak nije jedini aspekt Vaše web trgovine koji možete poboljšati da biste bili korak ispred konkurencije, ali sasvim Vam sigurno daje prednost.

Ako imate web trgovinu i probleme s njom koje ne možete sami riješiti, slobodno nas kontaktirajte i pomoći ćemo Vam da Vaša web trgovina ponovno „leti“!

Objavljeno: 6. Lipanj 2016 u kategoriji: Blog

Back to Top